torsdag, oktober 04, 2007

Några milstolpar i mitt liv

1976: jag föds (en vecka efter beräknad tid) och mina föräldrar gifter sig
1977: Jill föds, 5 veckor för tidigt
1981: mina föräldrar bygger huset i Bredåker och Jeanette föds, 14 veckor för tidigt
1982: lär känna bästisen Gunilla på Alens förskola
1984: mina föräldrar delar på sig och bor isär i några veckor
1987: mina föräldrar bygger ut huset under sommaren, älskade morbror Morgan dör (i december), blott 29 år gammal och vi skaffar coola och ljuvliga blandisen Bamse som en tröst i eländet
1989: börjar högstadiet på Sandenskolan, tecknar mig igenom de tre åren med betyg därefter
1992: börjar omvårdnadslinjen på gymnasiet och stortrivs! Träffar två av mina bästa vänner, Erika W. och Erika Ö.
1994: jag tar mitt körkort - 1 månad efter 18-årsdagen, börjar umgås med Pernilla i min klass som blir en av mina bästa vänner
1995: tar studenten, träffar Älvsbykillen Daniel på Tiffany Corner när han gör lumpen i Boden, läser in ämnen på KomVux för att kunna söka till systemvetarutbildningen
1996: kommer in på systemvetarutbildningen, flyttar till Luleå för studier, hoppar av, går en kurs i sociologi, farmor dör
1997: flyttar tillbaka till Boden, köper bostadsrättslägenheten på Drottninggatan, påbörjar arbetsterapeututbildningen och lär där känna goda vännen Agneta
1998: min yngsta kusin Lars dör 15 år gammal efter ett hjärtbyte, underbara mormor och vår gudomliga blandras Bamse passerar också över till andra sidan. Bengt drar igång en karusell med skit!
1999: mamma och pappa skaffar blandisen Nalle, farfar avlider
2000: tar min arbetsterapeutexamen, Lina föds i juni (jag blir moster för första gången), jag får mitt första jobb som arbetsterapeut på vårdcentralen i Jokkmokk
2001: säljer lägenheten och köper hus med Daniel i Södra Bredåker (15/6)
2002: jag får jobb som arbetsterapeut på hemmaplan (januari), Max föds i mars
2003: bryter med Daniel, åker på en vinstweekend till New York med Jeanette, åker till Tennessee med Erika i drygt tre veckor, säljer huset huset (i oktober) och flyttar till en 2:a på Johannesgatan, lär via internet känna Tove och Jonas som blir mycket goda vänner
2004: börjar om på nytt med Daniel, flyttar till en 3,5:a på Kungsgatan
2005: åker till New York med Daniel i en vecka, jag blir tillsvidareanställd som distriktsarbetsterapeut hemma i Boden
2006: åker på en "fly & drive"-resa till amerikanska västkusten med Daniel, min morbror Dennis blir ordentligt sjuk och är nära att stryka med
2007: lär känna Ditte, köper hus på Sanden, åker på ännu en "fly & drive"-resa till amerikanska västkusten med Daniel samt gifter mig med densamme, min bästa Pernilla blir mamma

Sammanfattningsvis: oförglömligt bra barndomsår utom hjärtesorgen då mina föräldrar flyttar isär (vilket dock bara var för en kort tid) samt när idolen morbror Morgan dör. Att träffa kärleken -95 var helt fantastiskt. Tuffa år 96-99 då det känns som att släkten urholkas och vi prenumerar på begravningar, tack och lov fyller Jillan på i andra änden med Lina och Max. 2007 är verkligen händelsernas år för min del, så mycket roligt har skett hittills.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkt den som kunde stolpa upp sitt liv på detta sätt,själv så har jag inte ens koll på mig själv :=/

missj sa...

Det är skönt att ha fått ner det på pränt men visst fick jag ta hjälp av mammsen för att hitte en del årtal ;)