tisdag, oktober 23, 2007

Var är lågan?

Varje dag något nytt. I går monterade Daniel ihop den sista stolen och jag fick igång min dator, inget internet ännu däremot eftersom modemet från Telia inte kommit ännu. Det har trillat in paket efter paket från dem men inget modem ännu: bekräftelsebrev och installationsskiva, router, USB-adapter och boxen till bredbandstelefonin har i alla fall kommit. Modemen hade visst varit slut men var tydligen på väg nu, likaså ännu en USB-adapter eftersom vi har varsin dator och vill kunna köra dem samtidigt. Vi är ju båda enorma internetfans, även om det för min del tappat lite glans. I alla fall communitybiten. Jag är lite less just nu och har varit det en tid. Vart tog den lågan vägen? Jag som brukade tycka att det var så kul att knyta nya kontakter, föra långa och intressanta samtal och ha vassa diskussioner *s* Jag får väl tro och hoppas att det handlar om att fokus legat så starkt på annat en längre tid, det har varit resa, giftermål, hurköp och flytt. Stora förändringar i livet. Om än roliga förändringar så har de tagit (och tar) ofantligt mycket energi. Jag kommer nog tillbaka, hoppas bara att det inte är som med teckningen - ett brinnande intresse som bara dör...

Idag tänkte jag flexa ut vid 15, jag och Daniel ska åka till Luleå en sväng för att kika på lite möbler. Vi är ju fortfarande på jakt efter en sideboard/skänk + ett väggvitrinskåp, ett soffbord och en TV-bänk. Utöver detta är det ju en massa småtjafs vi behöver; gardiner till gillestugan (det är inte så kul när det är mörkt och man inte vet om nån ligger och spejar på en där ute *s*), en rullgardin till sovrummet och en bra (anti)halkmatta till bastu och duschutrymme m.m...

Nu är det dags för morgonlatten och en smörgås sedan är jag redo för ett par hembesök.

Inga kommentarer: