onsdag, oktober 24, 2007

Ge mig tid - ledig tid!

Läser om bränderna i Kalifornien i nätupplagan av Aftonbladet. Fyyy, så sorgligt. Denna sagolikt vackra sträcka brinner som fnöske. De ståtliga husen och den vackra naturen utsätts för en enorm prövning. Det hela känns så surrealistiskt, nyss körde vi bil i området och nu råder det katastrofläge i regionen. Då var allt frid och fröjd, nu växer paniken...

Det är sanslöst hur eftermiddagarna och kvällarna rusar förbi just nu. Tiden räcker inte till. Vi har tusen och en projekt och allt tar sin lilla tid. Tänk om man hade fler heldagar per vecka att ägna sig åt huset. I går ägnade vi eftermiddagen åt lite shopping i Luleå. Vi hittade ett potentiellt soffbord på WIKA-möbler. Utöver det blev det mest småplock som lister att gömma sladdar bakom, rullgardin, sopkorg, gardiner till gillestugan, touchlampor till klädkammaren, ett vinställ m.m. Vi hann med totalt 17 butiker under de få timmar vi var i Luleå. Vi är flinka i vår jakt på det vi söker *s*

I eftermiddag blir det först middag hos mamms och papps (det bjuds på risgrynspalt *mums*) och sedan blir det hem för att fortsätta. Jag fick en del nya frottégrejer från Ellos i går också som måste tvättas upp, så ett par maskiner vore det bra att hinna med. Sen tänkte jag försöka hinna köpa två bruna panellängder idag för att kunna göra gardinerna i gillestugan klara. Vi hoppas ju på att modemet från Telia dyker upp också, så att vi kan få igång internet. I morgon eftermiddag/kväll blir det tyvärr inte mycket gjort på hemmaplan då det är dags för finalen i "Företagets häst" på travet. Vi gick ju vidare i våras och hoppas ju på storslam såklart!

Förresten, vad gör man åt blommor som luktar sopor? Jag har inte hjärta att slänga den fortfarande vackra höstbuketten vi fick av mamma och pappa i fredags men den förpestar verkligen vårt kök. Jag har tagit bort påsen omkring den som fungerade som vas och sköljt av stjälkarna ordentligt innan jag satte buketten i en vas med vatten men det hjälpte föga. Det har snarare blivit värre nu när de inte är inkapslade i "pås-vasen". Jag tror att det är prydnaskålsblomman som är den stora boven i dramat...

Slutligen måste jag lägga upp en bild jag tog i morse, tyvärr förloras en hel del känsla i bilden. Det hela såg bra mycket läckrare ut i verkligheten. Molnen hade bildat ett mellanting mellan trappa och ramp som ledde rakt upp till himlen...

Inga kommentarer: