tisdag, december 11, 2007

Jag kan, jag kan!


Jag har kokat mina första blodkorvar och smakprovet var heeelt godkänt. Nu är jag stolt, minsann :)

Han kan, han kan!


Daniel har monterat upp såväl sänglampor som sängbord ikväll. Nu saknas bara min tygtavla ovanför sängen. Jag har ju en vision om hur det ska se ut. Jag ska när tid ges åka ut på Beijer Bygg och köpa två frigolitskivor. Då är jag i alla fall en bit på väg *s*

Utöver detta har jag gnott med duschväggen uppe och glasbetongväggen i källaren. Detta kalkhelvete! Hur får man bort skiten? Tips mottages tacksamt! Jag har tidigare gått an med diverse badrumssprayer och kalkborttagare, idag körde jag ett gnuggrace med outspädd Kalkosan, men icket...det sitter som sten och det är så jäkla retfullt att se.

Mina problem i livet just nu handlar om saker som kalkavlagringar i badrummet, fastbränt socker på spishällen och en inneboende iver att torka golven åtminstone nån gång per vecka. Detta måste innebära att jag har det ganska så bra :)

Visst, jag har ju två andra problem. Världsliga men ändock. Jag har två klappar att inhandla. Och jag har inte ens kommit fram till vad ännu. Efter bakslaget med dublettklappen som jag lyckats köpa (men idag lämnat tillbaka) måste jag koppla på julklappshjärnan igen. Sedan har jag kommit på att jag måste köpa en klapp till också. Vi köper ytterst få numera men ett par stycken blir det och allra viktigast är ju barnen.

Nu ska jag belöna mig med en dusch och sedan ska jag kika lite på TV innan jag ska lägga mig och läsa i skenet av min nya sänglampa.

Over and out!

Inga kommentarer: