tisdag, december 11, 2007

Tiden tryter

I eftermiddag tänkte jag ge mig på att vara en riktig "husmora". Vi får se om det blir en hel drös med svordomar eller om jag klarar mig utan. Jag tänkte nämligen ge mig på den där blodkorvstillverkningen. Enligt vad jag förstått kan det bli en ganska kladdig historia, i synnerhet om man är oerfaren på området och det är ju precis vad jag är. Sedan blir fjälstret tydligen ordentligt halt och i det ska man sedan försöka få in korvsmeten. Ett par händer till lär jag nog önska mig i kväll.

I morgon är det onsdag och det är dags för den årliga Christmas Star-konserten. Vi ska till Hildursborg och insupa lite julatmosfär till tonerna av bl.a Brolle, Chorisma, barnkören, Linnea Bäcklund och ett luciatåg. Det där har blivit en riktig jultradition för oss, jag har tappat vilket år i räkningen vi besöker konserten men jag tror att vi varit med från starten. Som vanligt ser jag fram lite extra mot Brolles "Oh, Helga Natt" sedan får han ju gärna sjunga "An American Triology" - garanterad gåshud! Skruva upp och lyssna på Elvis när han gör sistnämnda låt här nere:


Fyy, nu blev jag nästan ledsen. Att se och höra honom... Jag fullkomligt älskar den mannen! Han är i sanningen magisk. Detta skulle inte bli ett "hylla-Elvis-inlägg" men det tål att sägas, igen och igen och igen! Jag tror aldrig att det kommer något liknande i artistväg, inte under min livstid i alla fall. För att gotta sig lite mer i sorgligheterna rekommenderas Danny Mirrors "I Remember Elvis Presley". Den lyssnade jag på om och om igen när jag var yngre och ett par tårar blev det också. Lyssna här:


Nu lämnar vi detta ledsamma ämne. Jag tänkte däremot återkomma till lite sorgligheter lite senare.

Nu ska jag rusa ut på lite ärenden. Veckan är rätt fullspäckad med diton så det gäller att hålla ångan uppe. Torsdag efter jobbet lutar det åt att jag ska hjälpa syrran med hårfärgning och på fredag kommer Jillan med familj igen...(pssst, menade inget illa med "igen" - det är bara trevligt). De ska på fest hos vänner och barnen blir hos oss under tiden.

Inga kommentarer: