tisdag, januari 22, 2008

Varning för grytlappen!

För en tid sedan fick jag en grytlapp i silikon, denna är tillverkad av italienska Silikomart. Amerikanska företag är ju kända för att i överkant varna för och frånsäga sig ansvaret för sina produkter, däremot visste jag inte att europeiska företag också gjorde så. Av någon anledning valde jag i alla fall att läsa informationsbladet till grytlappen och fick mig ett gott skratt. Alla vet väl att en grytlapp används i "varma sammanhang"? Så här stod det i informationsbladet:

LÄS DETTA INFORMATIONSBLAD INNAN DU ANVÄNDER DEN PERSONLIGA SKYDDSUTRUSTNINGEN. Grytlappen som beskrivs i detta informationsblad uppnår endast nödvändig skyddsnivå om den används och sköts enligt anvisningarna i detta informationsblad. Tillverkaren frånsäger sig allt ansvar vid felaktig användning eller skötsel av grytlappen. Kontakta skyddsombudet på ditt företag när du har läst igenom detta informationsblad och du fortfarande känner dig tveksam eller osäker inför hur grytlappen ska användas, skötas eller vilket skydd den garanterar. Vid behov, kontakta tillverkaren för ytterligare information.

...men för bövelen, det handlar om en grytlapp! *s*

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu fick jag mig ett gott skratt, det tackar jag för =)
Ses ikväll!