tisdag, januari 22, 2008

Vända i Vändträsk

Måndagen visade sig bli en bra dag trots att den inleddes med illamående, den otrevligheten lade sig under förmiddagen. Ordnade korvgryta till middag, en massa rotsaker och lite köttkorv. Inte alls dumt emellanåt men Daniel blev väl inte direkt frälst *s* Det blev rätt mycket mat så jag har lunch för två dagar i veckan. Mycket bra! Efter middagen gick jag, Pernilla och lille Robin ut på en promenad och sen hem till dem för att se lite TV. Hem gick jag närmare 21:30. Mycket promenerande blev det och bra är ju det. Frisk luft och motion gör bra för kropp och själ.


Snyggot!

Jag har sovit som en klubbad säl i natt, tror inte att jag vaknat till en enda gång. Det brukar jag alltid göra, åtminstone när Daniel kliver upp för att åka till jobbet. Idag vaknade jag av en kombination av mobillarmet och att Daniel kom hem igen, han är förkyld och inte så piggelin men hade tänkt jobba halva dagen ändå fast tog sitt förnuft till fånga och vände i Vändträsk (just the place for such a thing, eller hur? *s*). Lite onödigt att åka iväg överhuvudtaget bara.

Planerna för veckan är (utöver jobb) som följer:
  • tisdag: Tove och Jonas kommer på besök
  • onsdag och torsdag, inga speciella planer. Någon promenad och så kanske vi måste göra ett nytt försök med tapetjakten, vi tror oss ha funnit en tapet till köket men hallen återstår ännu.
  • fredag: blev bjuden på tjejmiddag hos Maria här på jobbet, tackade ja till detta idag :)
  • lördag: middagsgäster
  • söndag: vi försöker oss väl på en söndagsfilm i alla fall, även om vi hamnar i otakt i och med att Daniels träningar kickat igång på allvar.

Min arbetsgivare har anordnat en fest på Club Magma i Luleå den 7/3. 600 platser finns och för 150 kr får man välkomstdrink, buffé och bussresa hem. Vi är ett gäng härifrån som ska åka, det är ju kul när det händer nåt festligt här i organisationen. Jag och Kristina har dessutom passat på att boka hotellrum för hela helgen. Vi kommer att stanna över och göra stan på lördagen, kanske blir det nån SPA-behandling också och sen går vi ut även på lördagkvällen. Det blir en helhelg med andra ord. Med en premiecheck från Coop betalar vi 1398:- för två nätter och två personer på ett centralt hotell. Det är ju ett riktigt bra pris!

Nu ska jag ögna igenom lite bloggar och se vad som hänt i era liv! :) Ha en mysig dag hemma, Daniel och krya på dig!

Inga kommentarer: