lördag, februari 09, 2008

Boden förr och nu


Oj så skönt! Jag har varit ute i ca 2 timmar med Agneta varav 1,5 av dessa aktivt promenerande. Är redan uppe i drygt 9000 steg på stegräknaren.

Träffade mamma och pappa på stan och stannade och pratade med dem en stund, vi hann även kika in på konstgillet som har en utställning som heter "Boden förr och nu". Himla kul att se, en del minns jag men mycket minns jag inte - fast jag hört talas om en del ställen som Wallströms hörna. Det fanns foton från 1880-talet fram tills idag. En del av bilderna finns faktiskt att köpa också, för några år sedan köpte jag ett par av mapparna till mina föräldrar. De som berörde tiden som de minns. För de som är intresserade finns mer att läsa om det här. En himla fiffig present faktiskt. På den här hemsidan kan man beskåda en hel del Bodenbilder från förr och nu.

I eftermiddag vankas tjockskivad, stekt rostas, hemgjorda potatisklyftor, någon sås och en god sallad. Men nu ska jag först ta och läsa lite bloggar och nyheter...

Ha en skön lördag, oavsett om den innebär vila eller röj! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja dom bilderna har jag också sett. Som du en del mins man en del inte. Men riktigt roligt att se och minnas. Har funderat på att köpa in dom också. Kan vara roligt ha kvar om man nu inte skulle komma tillbaka till sin hemstad något mer. Men det vill jag men vad osm sen händer, det vet man inget om.

Ciao och ha en bra dag. Bra med stegräknare, använder jag med ibland:)

Anonym sa...

Tack det var ett fint inlägg!
Vi har sett bilderna, Lasse minns många av de gamla husen! =0)

Rubinum

Béatrice Karjalainen sa...

Kul att se lite bilder från gamla Boden. Jag har ju bara bott här 8 år så jag har inga egna minnen av staden. Bra promenerad förresten.