torsdag, mars 20, 2008

A good day


Preparations

Vad jag har hunnit med mycket idag. Först jobb halva dagen, sedan en lunch på thairestaurangen med Kristina och Daniel, därifrån till Hanssons för att träffa Gunilla som är uppe och påskbesöker hemstan, såg Jeanette gå förbi utanför så vi haffade henne och drog in henne på en fika. De två började prata om Japan och en ev. resa dit, kanske ihop. Gunilla älskar Japan, Jeanette likaså men sistnämnda vill ju gärna ha någon med sig så....vem vet!

Därifrån gick jag sedan hem och sedan jag kom hem har jag hunnit göra två marinader, den till filéerna till morgondagens middag, samt den till den dubbelmarinerade rostbiffen. Har även hunnit steka köttet, röra ihop en tzatziki samt koka potatisen till gubbröran och nubbesalladen jag tänkte fixa till senare. Väntar nu på att köttet ska svalna så att jag får skära upp det och lägga ner det i den smarriga marinaden. Så snart är påskmaten klar här.

Nu sitter jag bara här och låter vetskapen om att sex lediga dagar väntar sjunka in. Fundersam på omjag ska ta mig ut på en promenad, vädret är ju helt grymt! 6 minusgrader och strålande solsken från klarblå himmel. Måste bara motivera mig...jag tror att jag ska ringa Agneta och höra om hon är laddad, när min potatis kokat klart.

Glad påsk!

Inga kommentarer: