torsdag, mars 13, 2008

Mulet, modd och mobiler

Mulet och slask, modd, halka. Isiga vägar med vatten på. Livsfarligt. Nej, blääää säger jag. Jag vill ha vårsol och och vit snö. Inte den här grå himlen och grå sörjan.

I går hämtade jag ut min gamla mobil (en SE s700i från Dialect, tyvärr utan att skalbytet var gjort. Jag kan inte göra det själv heller - det är ju ett jobb av det mer komplicerade slaget med tanke på hur telefonen ser ut och skalpaketet består av massvis med delar. Den ser inte rolig ut nu, färgen är ordenligt skavd på sina ställen och skärmen är hyfsat repig men så har den ju några år på nacken och har legat i väskan mot diverse annat också. Nån händig person där ute som vill ta sig an uppgften, kanske? ;-)

Nåja, nu har jag i alla fall en fungerande kameramobil igen men nog märker jag att den är lite trött och seg. Det är lite svårt att ta ett steg tillbaka till en äldre och segare mobiltelefon, det kan jag inte sticka under stol med. Så jag har faktiskt lagt bud på en mobil på Tradera. Nämligen en Sony Ericsson S500i (ja, jag är SE trogen, jag gillar deras telefoner) i färgen Mysterious Green. Så nu är det bara att avvakta och se om jag dragit på mig en ny utgift eller inte här framöver...

Pratade med Lippe på MSN i går och hon nämnde att Suss och Christer planerar en inflyttningsfest i huset, tyvärr verkar den krocka med vår långfredags-middag-och-spelkväll med syrran och Stig (och ev. Pernilla och Ronny). Vad jag vill komma till är att det påminde mig om att vi fortfarande inte haft den där kombinerade inflyttnings/bröllopsfesten som vi pratat om. Har inget "flådigt" i åtanke men lite plockmat och trevligt umgänge, det är bara så kul att blanda sällskap; hans vänner, mina vänner (olika "gäng"), arbetskamrater osv... Resonerade lite med Daniel och vi har tankarna inställda på juni nån gång. Då är sommaren här och man kan vara ute också. Vi lär återkomma med mer info till berörda.

Magen knorrar och kurrar nu, hann inte med mitt morgonfika här på jobbet (det är likaså min frukost) eftersom jag hade ett tidigt hembesök med en sköterska inbokat. Idag ska vi gå ut och luncha eftersom vi ska bjuda Annica som fyller år på lördag. Vår lilla tradition kollegor emellan här på huset. Hungrig redan och det är inte dags förrän kl 12. Pust! *s*

Inga kommentarer: