tisdag, mars 11, 2008

Solen i ryggen och ledighetslängtan

Vilken underbar morgon. Strålande solsken och en minusgrad mötte mig när jag öppnade ytterdörren så det blev solglasögon på. "Gråter" gör jag ofta, är det blåst så är det ljus och solsken eller nåt allergent som retar...solisar underlättar lite. Vädret påminner mig om att påsken är nära, den startar ju redan nästa vecka med ett par lediga dagar som följd. Härligt, härligt! Jag har vissa tankar på att ta ut en eller två extra dagar men har inte riktigt bestämt mig på den punkten ännu. Möjligheten finns eftersom mina kollegor ska vara ledig lite nu innan påsk så de är på plats veckan därpå.

På tal om ledighet så har semesterplaneringen kommit upp på agendan, för min del verkar det bli juli månad i år. Det blir skönt, jag har ju haft både kort och tidig semester de senaste två åren med anledning av våra sensommarresor till USA. I år blir det ju ingen sådan så då kan jag ta ut en riktig 4-veckors högsommarsemester istället. Nu funderar jag bara på om jag ska påbörja min ledighet måndag den 30/6 eller måndag den 7/7. Det hänger dels på hur Daniel kommer att vara ledig men även lite på hur jag känner för att en kollega får vara ensam tre veckor om jag väljer det ena alternativet. Det går ju bra men är såklart lite ensamt och lite mer slitigt. Been there, done that.

Tänk att tisdag redan är här, gårdagen flög bara fram. Resten av veckan lär väl göra detsamma. På fredag har vi kollegor planeringsdag, vi ska bland annat prata om våra strokerutiner och vad de nya sjukskrivningsreglerna kan innebära för vår profession. Kvällen avslutas sedan med after-work någonstans, vart är ännu oplanerat.

Ni som har chansen idag: bege er ut och insup den fantastiska solen som värmer norrbotten!

Inga kommentarer: