tisdag, mars 18, 2008

Nedräkning

Eländes snö och rusk. Nu får det väl ändå sluta. Fram med solen! Pronto! Blank-is med snö ovanpå är ingen höjdare, jag har hållit mig på benen än så länge men visst har det varit nära några gånger.

Hungrig. Hade tänkt köpa mig nåt att värma i micron men sprang på Jeanette så vi bokade om till en gemensam lunch på stan.

Dessutom har jag börjat storlängta till torsdag lunch, herre så underbart. Då stänger jag ner datorn och lämnar "brottsplatsen" i nästan en hel vecka. Så skönt. En massa ledig och egen tid att disponera. Längtar även massor tills på fredag, då kommer Jillan, Stickan och kidsen + Pernilla, Ronny och lille Robin, ev. kommer även Agneta. Jag har i alla fall frågat henne. Ser fram emot god mat (det blir "Grekisk pytt" och tzatziki), smarrigt vin och en massa spel (vi har ju köpt oss ett eget "Rappakalja" nu).

Om möjlighet finns i eftermiddag så kanske jag och Daniel tar en tur till storheden för inhandling av förnödenheter där, det var längesen nu. Noterade att Willys hade en del bra erbjudanden, annars brukar ju Ica MAXI vara strålande. Systemet kanske vi kan göra bort där också i så fall och ev. lämna i blendern som syrran gav oss i julklapp, den har redan gett upp. Har Daniel kört den för hårt med sina smoothies månne? ;-)

Nu lunchtajm! Ut i rusket...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi längtar åxå,ska bli mycket najs å ses,kramar