måndag, mars 10, 2008

Umeå-resan är kirrad

Nu är allt klappat och klart för Äldrekonferensen i Umeå, resan är bokad och hotellet likaså. Som vanligt så har jag förberett med kartor, busstider osv...*s* Jag är nämligen inte så bevandrad i Umeå stad. Nu tror jag mig ha hyfsad koll på vart hotellet ligger och avstånden mellan järnvägsstationen och geriatriskt centrum (där konferensen äger rum) verkar vara helt ok. helt allena är jag ju inte om det skulle dyka upp frågetecken, en kollega ska också med (som f.ö bott i Umeå), fast hon ska passa på att bo hos och umgås med sonen och svärdottern. Programmet för konferensen verkar helt outstanding, mycket av intresse och mycket som är högst relevant för oss i vårt jobb.

I dag har jag ägnat lunchen åt att reda upp en del kring detta med min borttappade mobil. Det har varit IMEI-nummer hit och K-nummer dit mellan polis och Telia men nu ska min borttappade mobil förhoppningsvis vara obrukbar. Jag har även hunnit lämna in min gamla trotjänare på Dialect för skalbyte, minneskortsuppgradering, batteribyte samt beställning av nytt SIM-kort. Längtar efter den. Det känns tomt utan mobilen, ta bara detta med väckningen i morse - Daniel fick plocka fram en gammal väckarklocka med en ohygglig signal som jag kan använda medan jag är mobillös. Tack och lov vaknade jag ju före den hann börja leva jävel i morse...*s*

Hade tanken inställd på en promenad i kväll men slaskvädret och halkan har fått mig att tappa sugen. Dessutom är min vapendragare förkyld och febrig (igen...stackarn som åker på känga på känga)...

Inga kommentarer: