måndag, april 14, 2008

Då och nu

För...

15 år sen.. (1993)
1. Gick jag på gymnasiet där jag stortrivdes och fick många nya vänner
2. Hade jag ännu inte druckit en droppe alkohol (jag var en mycket städad tonåring, inga revolter här inte)
3. Var min stora passion att teckna och brevväxla med åtskilliga brevvänner världen runt

10 år sen.. (1998 - ett eländesår!!)
1. Går min älskade, underbara och stencoola mormor bort
2. Dör min lillkusin Lars i komplikationerna efter ett hjärtbyte, endast 15 år gammal
3. Dör även vår älskade blandis Bamse

5 år sen.. (2003)
1. Bryter jag och Daniel upp och säljer huset efter 8 år tillsammans
2. Åker jag först till New York på en vinstresa med syrran i april och sedan till Tennessee med Erika på sensommaren
3. Lärde jag känna Tove & Jonas (guld!)

3 år sen.. (2005)
1. Åkte jag på min andra resa till New York, denna gång med min älskade Daniel
2. Är det 10 år sedan jag träffade Daniel på Tiffany Corner i Boden
3. Fick jag min tillsvidareanställning

1 år sen.. (2007 - positiva händelsernas år!)
1. Fann jag och Daniel äntligen vårt älskade hus
2. Var jag och Daniel iväg på ännu en USA-resa, bilade runt på västkusten och mådde underbart bra!
3. Gifte jag mig i Las Vegas

4 månader sen.. (januari)
1. Firade jag en mysig nyårsafton i goda vänners lag
2. Fyllde jag 32 år
3. Var jag och Daniel ut på en efterlängtad Tallkotten-middag

Igår.. (13/4-08)
1. Hade jag en riktigt segar-degar-Söndag
2. Nåddes jag av beskedet att försvunna Engla mördats (fyy faaaan!)
3. Planerade jag att börja packa inför Umeå-resan men det blev inte av

Idag.. (14/4-08)
1. Kommer jag att sluta tidigare
2. Ska jag åka tåg för första gången på säkert 15 år
3. Blir det hotellvistelse för mig

Imorgon..(15/4 -08)
1. Hoppas jag finna mig fram i Umeå stad *s*
2. Ska jag befinna mig på geriatriskt centrum på en konferens
3. Hoppas jag på en mysig kväll i Umeå med lite god mat

Om 1 år...(april 2009)
1. Kommer jag och Daniel att längta efter vår sensommarresa till USA
2. Hoppas jag på bröllop mellan Pernilla och Ronny (om inte tidigare förstås *S*)
3. Fyller min älskade Tove 32 år

Inga kommentarer: