måndag, april 14, 2008

Den vilda jakten på sushin

Måndag igen. Snön började falla i går och faller ännu. Jag är så jä*la less på snö nu. Det räcker nu. Det är ju nu snön ska försvinna, som Daniel sade: "vi var less redan för en halvmeter sedan".

Jag har haft en riktigt bra helg, umgänge med vänner i lördags kväll som resulterade i att jag var rätt seg i går. Det blev kinamat, film och brasa för mig och Daniel. Mysigt som bara den. På tal om asiatisk mat...jag blev så där galet sugen på sushi förra veckan så jag åkte i godan ro till Statoil för att köpa Garniz goda variant som de brukar sälja, men inte hade de någon. Jag tog bilen upp till Garniz för att köpa den där men fick då veta att de slutade med den för nästan ett år sedan. Va? Va? Va? Nu finns det inte sushi att uppbringa någonstans i Boden. Det enda som finns är ju de där i frysdisken eller de där "vakumförpackade" som är tillverkade någon annanstans i landet. Med andra ord måste det bli en tur till Sushibar i Luleå framöver! Nog borde det väl finnas underlag för sushi här i stan, kanske inte ett helt eget ställe men någon restaurang kan väl anamma det i alla fall.

I dag jobbar jag till lunch ungefär sedan ska jag plumsa mig hem i snön, äta lite lunch, packa "kappsäcken", duscha och göra mig redo för resan ner till Umeå. Mamms hämtar mig för att skjutsa mig ner till tåget i eftermiddag. Sedan väntar nästan 3,5 timme på tåg. Jag tänkte avnjuta nåt ätbart, ett glas vin och något läsbart. Bara njuta med andra ord. Om lusten infaller kanske jag läser in mig på lite nerver och diskar inför patientgruppen jag ska hålla på torsdag också.

Nu är det dags för en kopp java och morgonsmörgåsen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var också spyless för en halvmeter sedan, vilken klockren kommentar, Daniel! Det här snöovädret är så deprimerande att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Vi lär få skotta oss fram till majbrasan om två veckor!

Anonym sa...

Men vi fick liiite sol i Boden idag. :)