söndag, april 27, 2008

Vilken shoppingsöndag!

Ett snabbt inlägg bara!

En trevlig helg är förbi. Fredagens bowling var som väntat superkul med ett undantag i form av ett orosmoln som spred otrevligheter omkring sig och skapade en del irritation bland resten av deltagarna. Efter bowlingen begav sig några av oss mot Olivers, det var väl sisådär. Bra band javisst men volymen var på tok för hög. Det gick inte att prata där inne överhuvudtaget och sångerskan hörde man knappt till förmån för instrumenten. Gårdagen ägnades åt återhämtning, jag var mer än måttligt trött kan jag tala om.

Idag har vi ägnat en sisådär 6 timmar (och åtskilliga tusenlappar) åt Storheden. Vi har färdats fram och tillbaka mellan butikerna och har faktiskt funnit det mesta vi sökte. De utemöbler vi hade i åtanke var dessvärre slut så vi fick spana vidare och trillade över ett par andra, dubbelt så dyra i och för sig - men mycket fina! Tyvärr hade de bara 2 stolar kvar så vi ska hämta gruppen i början av maj då de fått in fler stolar. Utöver detta kom vi hem med två baden baden, en stor grill (med en diameter på 58 cm), en ny brevlåda med tillhörande stativ, en skottkärra, två blomlådor, en ny toasits och diverse småplock. Lite mat blev det ju också och så hittade jag mig ett par fina stövlar *glad* I morgon ska jag hämta tyget till insynsskydden jag tänkt försöka knåpa ihop också. Så snart kan vår efterlängtade sommarsäsong dra igång.

I morgon är det måndag igen vilket innebär jobb, har pratat lite med Tove på MSN ikväll och vi bokat promenaddejt i morgon kväll. Arbetsveckan blir ju lite kortare i och med att torsdagen är röd. Skönt! Klämfredagen ska mina kollegor vara lediga så då jobbar jag, jag tar ut en ledig dag nån annan gång istället. Valborgsplanerna innefattar grill med Tove & Jonas - på deras nyinköpta lyxgrill ;) Mysigt...

Här kommer lite bilder av (några av) dagens inköp:


Detta bord blev det...


...och 6 av dessa stolar


Även toan blev pimpad *s*


Lite nya söta muggar


Och så mina stövlar! :)

Nu ska jag ta mig nåt törstsläckande och svalkande och kasta mig i Rambo och kolla på "McLeod's döttrar" (naturligtvis var jag tvungen att spela in det).

Enjoy your Sunday!

Inga kommentarer: