tisdag, maj 20, 2008

Magsmärtor och fullmåne

Det tog sin lilla tid innan jag somnade i går. Var uppe och vandrade en del, sedan fick det bli ytterligare en värktablett och värmedyna innan jag sent omsider lyckades somna. Eländiga mensvärk! Det molar hela tiden men så kommer de där "jävulusiska" attackerna då det vrider så att hela magen blir i olag och känns som om nåt ska slitas av där inne, jag fryser så att det knottrar sig på kroppen och blir allmänt illamående. Jag hade enorma besvär med smärtor under högstadiet och gymnasiet men har varit förskonad i flera år, nu tycks det dock ha börjat smyga sig på igen - de första två dagarna är i alla fall en plåga och jag fungerar inte utan värktablett(er).

Enough with the whining! Man måste bara få ur sig lite sånt ibland också...

Hade en riktigt mysig måndag, innan "ontet" eskalerade vill säga. Det blev hämtmat, film och brasa sedan somnade jag i soffan en stund medan regnat föll ute. Jag tror att även denna kväll blir av mysvariant. Ingen promenad, både väder och mage säger: "nej, nej!".

Förresten: i kväll är det fullmåne. Vackra, vackra måne! Visst är det trolskt när den är så där stor och magisk. Påverkas ni förresten av detta?

Inga kommentarer: