torsdag, maj 15, 2008

Peppar, peppar...

Tvättmaskinen har ryckt upp sig - ännu en gång. Jag begriper inte vad detta periodvisa trassel beror på. Däremot tycks det fortsätta att spöka på mitt konto. Ringde telefonbanken i morse för att kolla läget och summan idag är inte densamma som i går, trots att jag kollade det efter att sista transaktionen i går var genomförd (mitt Coop-inköp). Weird! Nåja, jag kommer att fortsätta att hålla stenkoll tills dess att pengarna från försäkringsbolaget kommit in och pengarna till Norweigan Air gått ut! Det underliga är ju att det ökat på kontot sedan i går, med strax under 100-lappen. Så jag kollade om det kunde vara så att nåt dragits och att försäkringspengarna kommit in. Men inte det...

På agendan idag:
  • jobb
  • grötmiddag
  • förbereda köttet för lördagens grill
  • promenad med Pernilla
  • telefonsamtal med Norge
  • "Lyxfällan" på TV

...och i morgon är det fredag. Veckans bästa dag! (det tål att upprepas) Jag hoppades ju på solsken men det ser mörkt ut på den fronten. Vi har inga speciella fredagsplaner (so far) men på lördag kommer Jill, Stig, Lina och Max (+ ev. barnens kusin Isabelle) till oss för att grilla och ha det bra. Angående vädret såg det ju än jäkligare ut på lördag och jag som ville inviga våra utemöbler men det är bara att inse att det får bli vid ett senare tillfälle.

Förresten, när denna dag är slut har jag bara 27 arbetsdagar kvar innan semester *längt'*

Inga kommentarer: