torsdag, maj 29, 2008

Pollen här, pollen där - pollen everywhere!

Det är verkligen tröstlöst att dammtorka denna årstid. Jag torkar och torkar men ändå är det ett nytt lager med pollen på alla ytor nästa dag. Det är lika bra att ge upp kampen! Eller nää, det tänker jag inte göra men jag får finna mig i att det inte är fläckfritt överallt *s*

Har just kommit hem efter en rask promenad i lillskogen. Hade inte geisten att bege mig ut på några asfaltstrottoarer direkt så jag tänkte inleda med ett varv i lillskogen men fastnade där. Det blev ingen lång promenad idag, bara 30 minuter men ändock luft, sol och motion. Och tänk så skönt det är att gå i en skog och inte på asfalt, lite trist att gå varv efter varv efter varv i samma skg bara *s* Lillskogen tycks f.ö. vara en gravplats för julgranar, jag vet inte hur många jag såg under min promenad där. En del var uppenbart från julen som gått medan andra hade bra många år på nacken.

Lillskogen i kvällssol

Förresten! Tack för ett trevligt telefonsamtal som vanligt, B! One more week to go...

Nu -> "Lyxfällan"!

Inga kommentarer: