söndag, maj 25, 2008

Premiär på premiär

Jag är fortfarande i lite av chocktillstånd efter gårdagens ESC, att Charlotte inte hamnade på bättre än 18:e plats (i synnerhet med det mosttåndet) är för mig helt ofattbart. Det fanns ytterst få bra bidrag, de jag gillade var bl.a vårt eget, Norges och Polens. Jag är mycket medveten om att smaken är olika men det är ändock svårt att förstå hur till exempel Spaniens försök till Manu Chao-kopia och den där "spooky" hänga-tvätt-och-sticka-bidraget hamnade på högre placering än Sverige. De där piraterna kändes som en Rednex-rip-off. Vinnarlåten är väl helt ok men jag tycker att den är ganska lik hans tidigare andraplacering: "Never Let You Go" från 2006. Det var hursomhelst superkul att få sitta i soffan med T & J och hissa och dissa i går. Både jag och T ställde oss mycket frågande till det där mellanaktsnumret. Vad var det där att visa upp?! Tack för en fantastiskt god mat, trevligt sällskap och en go' kväll!

Det blev en liten sväng ut på Olivers med ME i fredags. Det var helt ok men jag längtar efter de där riktiga sommarkvällarna och terassen på Bränna. DÅ är det kul att gå ut. Eller under Boden Alive.

Idag är det mors dag. Har skickat ett MMS till mamms samt ringt henne. Jillan ska åka förbi med en blomma idag sedan åker vi upp dit i morgon istället. Dagen idag har ägnats åt trädgårdsarbete. Daniel har klippt gräsmattan för första gången i år, jag har hängt ut sommarens första tvätt och nu premiärsitter jag ute och bloggar över en kopp kaffe och en bit av svärmors smaskiga filkaka. Utöver detta har jag "petat ner" lökarna i rabatterna så nu får vi se om det hinner komma upp några vackra blommor i sommar; det handlar om vita liljor, doftliljor, en kalla och så de där gula, vita och röda gladiolusarna.

Daniel håller just nu på att förstöra katternas pinkplats genom att lägga ut stenplattor intill väggen (de brukar pinka intill vårt hus där det inte finns några stenplattor). Kattpinkslukten slipper vi ju gärna. Till veckan ska vi åka ut till någon handelsträdgård och köpa blommor till bron också. Längtar! Jag älskar verkligen detta. Jag älskar vårt hus. Jag älskar att göra det fint och trivsamt. Detta är verkligen rätt, min/vår plats på jorden. Ordning och reda ska det vara :) Det är sanslöst mysigt att sitta här ute i värmen, dricka kaffe, njuta av dofterna av nyklippt gräs, beundra den söta pelargonen jag har på bordet och lyssna på musik.
Daniel valsar runt med gräsklipparen


Grönskan har exploderat de senaste dagarna, pilen har äntligen börja skimra i grönt


ÄNTLIGEN kan man hänga ut tvätten!


Min handyman jobbar och står i


Rabarbern är på god väg

I eftermiddag/kväll vankas palt till middag, jag ska snart ta itu med skalandet och rivandet (ja, jag handriver med rivjärn - funkar bra när man inte har nån hushållsassistent).

Nu ska jag gå och hänga ännu lite mer tvätt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad härligt ni ser ut att ha det. :)
Har själv börjat fundera på vilka blommor man ska ha på balkongen.
Rabarber... hmmm, rabarberkräm en varm sommardag.
Nu får sommaren komma snart, vi har väntat nog länge nu.