måndag, maj 26, 2008

Måndag 26/5

Löningsdag idag. Det satt onekligen fint!

Jag har träningsvärk i skinkorna idag, min teori är att det handlar om mina huvudstupa övningar i rabatterna i går. På tal om dem, håll en tumme eller två att det blir nåt av planteringen. Jag är ju lite sent ute med att få ner lökarna men det har ju varit för kallt tidigare, minusgrader nattetid så sent som förrförra veckan och lökarna köpte jag ju förra veckan. Jag vill, vill, vill att de ska komma upp - alla dessa vackra blomster. Handelsträdgårdsbesöket blir i morgon, alternativt idag om Vittjärv är öppet när vi åker hem från mamms och papps i eftermiddag.

Jag är en vandrande tandborsterska och har med andra ord lite svårt att stå rätt upp och ner ovanför tvättstället och borsta mina tänder. Istället vandrar jag runt, så även denna morgon. Tittade ut på gräset som är är härligt grönt nu, grannens katt som låg ute och njöt i solen (och spanade lite på en skata som hoppade omkring) och hamnade lite i drömmarnas värld. Längtar efter semester, att ta med en kaffekopp och smörgås ut och njuta av värmen. Att inte känna stressen att man ska iväg någonstans. Ta dagen som den kommer. Så här är det alltid veckorna innan semester, man har svårt att förstå hur man ska orka ända fram *s* Känslan är inte så påtaglig ännu men visst har den börjat smyga sig på...

Nu ska jag gå och äta lunch, har med mig rester från frysen idag; spaghetti och köttfärssås (med mycket vitlök!)

Inga kommentarer: