torsdag, maj 22, 2008

Reagera!

Via ett kedjebrev från en kollega fick jag nys om detta.

2007 tog "konstnären" Guillermo Vargas Habacuc en hund från gatan i Managua, Costa Rica, band honom med ett rep i ett konstgalleri och svälte honom till döds. I flera dagar stod konstnären och besökare i galleriet lugnt och såg på hur hunden plågades tills han slutligen dog - allt i "konstens namn". Jag blir rent ut sagt illamående! Det finns gränser för tokerierna. Att plåga ett djur till döds är inte konst, det är sjukt!

Det prestigefyllda Visual "Arts Biennial of Central America" anser att det hela var konst och Guillermo Vargas Habacuc har bjudits in för att upprepa sitt fruktansvärda djurplågeri på utställningen 2008.



Jag uppmanar därför alla djurvänner där ute att reagera och skriva på protestlistan här:
http://www.petitiononline.com/ea6gk/petition.html

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur i helvete får man tillstånd att göra något sånt!!!! Usch!

missj sa...

En herrelös hund anses väl inte vara något värd. Ett resonemang jag ALDRIG kommer att köpa.

Mitt hjärta blöder...

Anonym sa...

Har översatt mailet till Engelska och vidarebefodrat det till en del.