torsdag, maj 29, 2008

"It's a lovely day and the sun will shine..."

Denna morgon har gått mer i harmonins tecken än gårdagens. Jag har skött mina vanliga morgonrutiner i normalt tempo och även hunnit avnjuta en skön dusch. Solen strålar härligt över stan, ska man tro SMHI:s prognos så ser helgen inte fullt lika lovande ut när det gäller sol. Varmt ska det visst bli men solen ska tydligen bara visa sig sparsamt. Jag väljer dock att inte tro på det där *s*

Eftermiddagen är ganska inplanerad som vanligt. Efter jobbet ska jag rusa iväg och handla det sista till potatissalladen som jag ska ha med till morgondagens "knytis" hos en arbetskompis. Jag måste f.ö. passa på att rekommendera den varmt, den är verkligen supergod och innehåller kokt färskpotatis (nu blir det dock inte så färsk potatis denna gång), pesto, snackpaprika, ruccola, salladslök, cocktailtomater och färskt kryddgrönt (ex. basilika och persilja). Efter det blir det hem och fixa middag (idag blir det stekt saltsill, kokt potatis och löksås - riktig husman m.a.o.), ett samtal med Danmark och sedan en promenad. Längtar ut i friska luften och solskenet. Efter detta vill jag se "Lyxfällan". Hade velat hinna färga håret innan morgondagens "happening" också men det tror jag inte att jag gör...

Nu kurrar magen och klockan är 9, det är alltså dags för frukostmackan och en kopp java!

En riktigt skön torsdag tillönskas alla!

Inga kommentarer: