måndag, juni 23, 2008

En liten terrorist

Vaknade i morse av att sovrummet var varmt och hemskt. Nu ryker duntäcket! Myggfönstret ska upp och det ska vädras (med stängd sovrumsdörr) från det vi kommer hem från jobbet tills dess att vi klivit upp på morgonen! Jag sparkade täcket åt sidan för att vädra benen men drog på mig det igen när jag hörde en liten mygga surra i sovrummet. Den terroriserade mig en stund och fick troligtvis in ett "hugg" för den tystnade efter en stund och sedan har jag har hittat ett nytt myggbett ovanför örat. Ingen angenäm morgon med andra ord.

Precis innan jag gick till jobbet kom Daniels pappa som ska vara med vid garageportsbytet idag, det blir så spännande att komma hem och se resultatet i eftermiddag. Till middag blir det korvstroganoff och sedan lutar det åt en promenad med Tove. Agneta ville att jag skulle komma förbi och kika på hennes dator också (det gällde visst delade mappen på MSN och fundringar om hon har en brännare på sinm dator) men det kanske får bli i morgon...

Nu ska jag gå och fika lite!

Inga kommentarer: