torsdag, juni 26, 2008

Torsdag och snart semester

Inleder med en varm gratulation till B som fyller år idag! Hoppas att du har det bra trots att du är bortrest på jobb.

Jag undrar om vår cirkulationspump till pannan är på upphällningen. Det spolar genom den mer än vanligt tycker jag och jag hör ljudet ändå upp till övervåningen. Det kanske har varit så en tid men att jag trott att det var kylen alt. frusen som låtit. Nu låter det ungefär som det kan göra i en lägenhet när grannarna spolar i kranarna, ett surr i ledningarna hela tiden; mer i källaren lite mindre på övervåningen. Fast å andra sidan så spolar det inte i elementen som det gjorde när vi hade problem med cirkulationspumpen i huset i Bredis. Ska kontakta en VVS-firma om saken i alla fall. Så är det med hus - oanade utgifter kan komma plötsligt. Men fördelarna överväger, tungt!
Här är det fortfarande mulet och nu regnar det igen. Den positiva prognosen för helgen tycks ha förändrats...till det sämre! Nu hoppas jag verkligen på felberäkningar från SMHI:s sida!
Näst sista arbetsdagen innan semester! Det är knappt att jag tror att det är sant...!

Enjoy your Thursday!

Inga kommentarer: