tisdag, juli 15, 2008

Efterlysning: sommarsol och värme!

Jag blir lite rastlös/stressad när sommarvädret är som det är just nu. Här är det lite mulet men uppehåll och inte så himla varmt. Dagen inleddes fint men vi sov bort den bästa delen. Tog en rusning in i duschen för att göra bort våra ärenden och hinna ut och "svimma" i solstolen. Åkte iväg till Jeanette för att åka med henne till Emilson och hämta hennes nya dator, sedan hem till henne där Daniel installerade den åt henne, därifrån till Aggis för att fota hennes bil och så handlade vi lite thai-take-away på stan (som f.ö inte var nån kulinarisk kullerbytta). Sen hann vi nästan bra precis äta vår lunch ute på altananen så började det dugga. Regnet var bara en skur men efter det har inte solen orkat sig fram riktigt. Men jag har fått min bildmapp på laptopen ordentligt sorterad och städad. Alltid nåt! Sen hann jag se bån dokumentär om den sexuella revolutionen i Kina. Tänk vad man kan företa sig när vädret väljer att tjura *s*

Dagen i övrigt har gått i stillhetens tecken, jag har kokat en rabarberkräm till middag, pratat en del på MSN med Pernilla och några till...

Men tills i morgon har jag beställt dunderväder *S* Vi har planer på att åka till Storforsen och då vill vi inte ha nåt regnande. Jag ska göra ciabatta med sallad, parmaskinka och mozzarella att ta med. Till det blir det nog en läsk, mysigast hade det ju varit att dela på en flaska vin men det fungerar ju inte riktigt när man inte har promenadavstånd hem. Kamerabatterierna är på laddning! Sedan kanske vi stannar till hos Daniels föräldrar på vägen hem är vi ändå är i kommunen.

Nu ska jag mysa vidare här i soffan med laptop, altandörren på glänt, "Allsång..." på TV.

Hoppas på att få återkomma med fina bilder från 0929 i morgon!

Inga kommentarer: