söndag, juli 27, 2008

Ännu en het dag

Sitter vid köksbordet hos syster yster. Har varit här sedan i går, vi har umgåtts, grillat och spelat spel. Ute är det varmt ännu, det spelas krocket på gräsmattan men jag ledsnade på knotten som försöker göra slarvsylta av mina anklar och är därför inne en stund. Om ett tag ska vi börja puttra ner mot stan igen, tänkte köra en maskin, sätta mig i solen och fundera på dagens middag. Det lutar åt hämtmat, lite lat måste man vara ibland ;) Och i morgon blir det kräm och korv-middag eftersom Daniel har träning redan klockan 18.

På tal om i morgon är det dags för jobb igen, det känns inte så tungt faktiskt...det jobbigaste är att tvingas upp ur sängen tidigt. Jag är ju van vid sovmorgnar och makligt förmiddagstempo. Det blir i alla fall intressant att se hur mycket lappar jag har på mitt skrivbord, hur många meddelanden jag har i journalsystemet om saker som måste göras och så alla mail och röstmeddelanden. Har jag tur får jag en mjukstart men vill det sig illa så har jag "häcken full" från dag ett.

Nu verkar det som att vi ska åka snart, Daniel håller på att packa bilen...

Ciao for now!

Inga kommentarer: