söndag, juli 27, 2008

Summa summarum

Jag har haft en riktigt trevlig helg som gått i den sociala samvarons tecken. Himla skoj att träffa Erika och hennes "nya" man i fredags som visade sig vara en trevlig och lättsam person. Hennes kompis V med respektive var lika trevliga de. Daniel fick upp ögonen och kickade igång ett sug efter PS Guitarhero och Singstar. Jag är dock lite av en chicken och vill helst tjuvtesta såna där nya grejer på min kammare innan jag outar mig på party *s* Gårdagen var himla trevlig den med, härlig sommarvärme, en snabb tur till badstranden i byn så att syrrans barn fick doppa sig, grillning, vin och Plump med Daniel, Jill, Stig, Ida och Fredrik till kl 01:30. I säng var jag ungefär en timme senare.

I kväll har det inte skett så mycket här hemma. Det blev hämtmat från Chili Chili - kände mig måttligt begeistrad, lite tvättande (vill ju passa på att torka ute i govädret) och så har jag änrligen tagit mig för att ge mig ros en omgång av såpvatten. Den har nämligen invaderats av bladlöss. Med tanke på de nya knopparna så vill jag ju hålla den frisk och kry! Nu ska jag ta och hänga ut min andra maskin med tvätt, plocka fram kläder inför i morgon (så att jag slipper rota runt i garderober/klädkammare när Daniel sover), plocka fram min jobbnyckel och åter placera den i väskan och sedan blir det bara att zappa TV. Hoppas kunna sova gott i natt - men jag vet ju hur det brukar vara såna här gånger. En viss stress infinner sig alltid och den kan i sin tur störa nattsömnen en smula...

Hoppas att ni har det gott där ute, oavsett ni semesterfirar och njuter eller måste "dra ert strå till den egna och samhälleliga stacken".

Jag njuter vidare, trots jobb. Lite "semesterkänsla" är det ändå när vädret är så här...underbara sommarkvällar som kan avnjutas trots arbete dagtid.

Ha en bra start på veckan som kommer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena tjena!Oj dags att börja jobba igen?Jag har denna vecka ledigt, börjar på lördag igen. Och inget hus har vi köpt ännu..*suck* Tror fasiken aldrig vi hittar nåt...

missj sa...

Ja, tiden går så ohyggligt fort när man har trevligt/roligt. Men jag ska inte klaga - känner mig nöjd och utvilad. Men två veckor till av lata och fria dagar hade jag väl inte tackat nej till. Det måste erkännas.

Du, det där med hus är inte lätt. Många besvikelser hinner det bli. Är det inte det att huset inte är vad man trott när man kommer til visningen så kan det vara stiltjen på nya objekt eller stressen i en budgivning. Men en dag smäller det...tro't eller ej! Vi misströstade en del vi också innan detta dök upp.

*kram*