onsdag, juli 30, 2008

Planerandets drottning

Blev både mätt och lite seg efter thai-lunchen med Daniel och Jeanette för en stund sedan. Trött får jag inte vara, jag har massvis att göra i eftermiddag/kväll. Måste vara på alerten! Nu känner jag verkligen att nedräkningen startat...

Snart inleds min "minisemester". Jobbar halvdag i morgon men har en hel del att göra såväl innan som när den startat. Vet inte riktigt hur jag ska få tiden att räcka till men jag ska göra det bästa och ta det för var det är. Planen för torsdag var ju jobb, Kallaxkämtning, fika med Tove, en tur genom Bredåker för att visa "mina bygder", hem och grilla, kanske ta en bastu och så har jag ju börjat fundera om man ska gå ner på Bränna för ett glas vin om vädret är fint. Det är ju Bodens vackraste område, så det vill jag ju såklart visa. Jag inser dock att jag måste sansa mig, ska man göra saker så ska det ju vara kvalitet på det. Dessutom är hon rätt slutkörd efter intensiva jobbdagar i Köpenhamn. Jag vill inte bara hetsa runt med henne då hon är här utan vill passa på att bara vara; njuta av sommar, solsken (väl?!), god mat och dryck, musik, trevliga samtal, nån sovmorgon...och kanske framförallt; ge B en positiv syn på vår landsända. Längtar - det gör jag! Det kommer att bli supertrevliga dagar, det är jag säker på. Men tagga ner planerandet nu, Jennie! *s*

Back to business!

Inga kommentarer: