onsdag, augusti 06, 2008

Bygel-bängel

Jeanette ringde i morse och ville bjuda på lunch på Panelen, sagt och gjort...vi åkte dit till lunch men tyvärr var stället lunchstängt under sommaren så vi styrde kosan ut mot Hantverksrestaurangen istället. Maten kändes sisådär idag, det tror jag att både jag och Jean tyckte. Därifrån tog vi en liten tur till Dollarstore, hon har bra "spungit igenom" stället som hastigast tidigare och ville gärna ta en lite stillsammare runda. Hon fyndade riktigt bra där inne och kom ut med bl.a jeans, underkläder och ett halsband för 200 kr. För egen del blev det en förpackning kylskåpsmagneter, bindor och en hudlotion. Verkligen spännande *s*

I morse hade jag fått mail från www.birthday.se (en helt suverän sida och tjänst) om att min faster Gerds man Björn fyller 70 år idag. Gerd fyllde dessutom 66 år den 31:a juli. Trots att de bor i Vittjärv, bara dryga milen från stan så ses vi nästan aldrig. Tyvärr. Jag SMS:ade Jillan om saken och det hela resulterade i att vi nu bestämt att jag köper dem varsin blomma och att vi åker ut till dem i kväll.

Annars då? Tänkte ge mig på att se om jag kan fynda nån BH online i kväll. Har lyckats förr så det kanske går igen. Det är dock inget lätt projekt att köpa BH (eller skor) utan att prova dem. Förra veckan började en bygel krypa ur en av min favorit-BH och spetsade mig "skönt" innan arbetsdagen var slut och jag fick åka hem och byta. I går small det bara till när jag satt hos Pernilla och bygeln i en annan BH gick av. Utan att jag ens rörde mig. Mycket som går sönder kring mig just nu...hmm!

Inga kommentarer: