onsdag, augusti 27, 2008

Hur länge ska en stukad fot besvära (igen!)

Jag vet att jag borde ha lindat foten minuten efter att jag gjorde mig illa (det gjorde jag först 3-4 dagar efteråt) och jag vet att jag borde ha besökt en läkare för att kolla upp att det inte handlade om en spricka eller så men nu gjorde jag inte det heller.

Jag tror att det var fredag den 8 juni 2007 som underlaget jag gick på försvann under mina fötter, jag trampade snett, bröt klacken och föll på foten, morgonen efter kunde jag inte ens punktmarkera utan fick ta hjälp av Daniel för att ta mig på toaletten. Naturligtvis har det lättat nåt enormt nu men jag känner fortfarande av det. Jag kan fortfarande bli trött i foten och känner av den/får lite ont om jag råkat ha haft andra benet över foten eller utsatt den för annan belastning. Rent generellt kan jag säga att jag känner mig försvagad på yttersidan av höger fot.

Är detta normalt 1 år och 3 månader efter att ha trampat snett?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dej!! Jag stukade foten för 18 år sen å den känner jag av fortfarande :( kanske inte vad du ville höra men så är det med min lilla 37á. Ha en fortsatt trevlig kväll/natt /Monica

Anonym sa...

Träna upp musklerna runt fotleden med balansplatta. Då slipper du belasta ligamenten runt fotleden och risken att stuka den igen minskar avsevärt.


/Sarah

missj sa...

Monica: det lät ju positivt ;)

Anonym sa...

Jag gjorde illa handleden för ca 3 år sedan och har fortfarande vissa besvär av det. Gissar att det handlade om en stukning, precis som du lät jag inte kolla upp det trots enorma smärtor dagen efter. Sån e man...dum!