fredag, augusti 22, 2008

Undgick dramatiken idag

Fredag. Grillen är tänd, det blir spontangrillning för oss idag. Fläskfilén var genomfrusen så sent som för en timme sedan men nu börjar den nog vara rätt ok. Snabbmarinering, en kall sås och pommes/kroketter i ugn och vips har man en "spontangrillning". När vi har ätit så åker vi upp till byn en sväng och hälsar på Jillan och gänget och kikar på deras husvagn.

Idag inleddes skördefesten här i stan, mina två kollegor var ut på marknaden för att köpa lunch och jag är glad att jag inte följde med. De hade visst fått bevittna hur en hund tagit ett stadigt grepp om en annan hunds hals och även bet människor som försökte få lös den attackerade hunden. Det hade jag inte velat se. Ont i magen hade bara varit förnamnet i så fall. Det hade i alla fall slutat "lyckligt". Hundarna separerades och de två som blivit bitna plåstrades om på vårdcentralen.

Vi hade ju besök av sotaren idag, han hade inga stora påpekanden men tydligen saknas sotlucka på såväl insatskaminen som bastuaggregatet, så det är nåt att ta tag i framöver med andra ord.

Pernilla kom med ett trevligt initiativ/förslag idag. Hon och Ronny hade tänkt boka ett hotellevenemang på Piteå havsbad vid namn Stormen på premiärkvällen och undrade om jag och Daniel ville följa med. Sagt och gjort, lite resonemang på telefon och det klubbades. Så det får bli vårt 1-årsfirande.

Nu ska jag återgå. Lite bloggläsande och matfixeri. Sen åker vi mot byn...

Ha en skön fredagkväll!

Inga kommentarer: