torsdag, september 11, 2008

11 september

Denna historiskt ledsamma dag har inte kantats av några sådana känslor och händelser för min del i alla fall, utan jag mår bra och känner mig vid gott mod!

Vet ni, vet ni, vet ni?! I dag kommer min mobil hem till sin mamma. De ringde från radiohuset i Älvsbyn, så Daniel har varit och hämtat den och tar hem den till mig i eftermiddag!

Idag blir jag bara kvar på jobbet till klockan 16 - och det är ju faktiskt min egentliga arbetstid, måste pallra mig iväg då om jag ska hinna med allt i eftermiddag. Måste handla en fläskfilé till morgondagens middag, måste förbi systemet och köpa vin (dels till helgen och sedan vill jag nog ha med mig till Umeå, de kanske inte har nåt systembolag där *s*), därefter måste jag hem och sno ihop lite middag sedan har jag faktiskt tankar på att åka och träna på jobbet en stund även idag, om så bara för 30-40 minuter. Jag känner ett sug efter det, mer och mer och av en speciell anledning blev jag än mer sporrad i morse. Fast lite trist är det ju såklart att göra det ensam. Daniel kan ju droppa av mig här när han åker till sin träning och sedan kan jag gå hem. Men, observera - jag lovar dock inget! Allt hänger på tid och ork i eftermiddag/kväll. Jag behöver verkligen färga håret också, jag ser för eländig ut nu så målet är att få det gjort i afton. Sen hörde jag på lunchen att det pratades om att det var "Idol" på TV även i kväll och då från Luleå, det hade ju onekligen varit kul att se, sonen till en av sköterskorna här på jobbet ska ju dessutom vara med (för andra gången). Jag tror dock att allt detta är en på tok för ambitiös planering men man kan ju drömma och tänka i alla fall! Jag återkommer med vad av allt detta som faktiskt blev av *s*

Nu ska jag gå och inta en stärkande kopp java innan personalmötet!

Inga kommentarer: