tisdag, september 23, 2008

Sorry..

....följ denna blogg och ni följer mig genom ups and downs! Är inte strålande just nu...

Även om det strålande skiner igenom allra oftast och jag tycker mest om att skriva då jag mår gott så finns det fler fler nivåer inom mig. Jag har det verkligen toppen. Jag lever i en fantastiskt värld, har en ljuvlig man, en trivsamt hus och ett fint jobb. Jag har en fantastisk barndom i ryggsäcken med ofantligt fina minnen (so don't psychoanalyze me!)! Men nej, jag har inte energi just nu. Jag känner mig dränerad som jag skrev tidigare. Jag försöker flyta med, försöker kanalisera mig genom träning och annat som får mig att må gott men jag inväntar ljusning och jag kommer att hålla mig flytande tills dess att jag blir ett med mig själv igen...

Trött kommer jag att vara! Och kanske inte den ni känner alla gånger! Men jag älskar er och behöver er närhet och vänskap mer än någonsin. Jag är inte van att vara den som "går i däck", jag är den starka, den som bär andras smärta och min egen som tillägg. Just nu orkar jag inte kvittra hela tiden. Kvittra kommer jag såklart att göra emellanåt men kanske inte på det sätt ni är vana vid.

Här i bloggen kommer jag kanske även att visa mina mer "negativa sidor" emellanåt; att vara människa handlar de facto inte enbart om att sväva fram genom livet även om man ibland känner och tror det. Som jag tidigare skrivit, även jag mår mår "skit" ibland...även om jag hart allt jag önskar. Och såna känslor måste ut, kanske i begränsad mängd här i bloggen till och med...

Ibland kan jag undra vad jag håller på med. Jag har verkligen ALLT....jag har en fantastisk man, en suveränt hus, ett fint jobb, underbara vänner, möjlighet till resor...Jag har ingen rätt att att tycka att saker och ting suger....egentligen! Men börjar jag rada upp saker och ting "uncenscored" så vet jag....ja, jag har rätt att må skit ibland!

4 kommentarer:

Prinsipesan sa...

självklart.... måste säga att jag håller med dig fullständigt i ovan inlägg... varför ska man ge skenet av att man svävar genom livet? Är det inte fan så mycket bättre att kunna säga, det har varit åt helvete, men jag överlevde?

Pepsodent sa...

Du vet att du kan prata med mig om du behöver och att du har massor med människor som älskar dig tillbaka!!! Alla har rätt må skit ibland och det är det som gör oss till människor för hur skulle vi annars kunna uppleva topparna om vi inte hade några dalar.... jag har haft det motigt ett tag jag med - kom ut nån kväll kan vi ösa skiten ur oss och vem vet kanske skrattar vi åt det framöver??!! KRAAAAAAAAM!

missj sa...

Tack för er fantastiska svar!

P: yes...men det ör svårt när man är stolt och "hård"!

K: ja...egentligen är svaret som ovan...

Pepsodent sa...

I know I know - jag om nån vet just det.... Hårdare än hårdast i djungeln:)