söndag, september 14, 2008

Varning utfärdas!


Håller som bäst på med dagens middag. Som så många gånger tryter fantasin. Jag tog upp två kycklingfiléer och av det har jag gjort ett hopkok. Jag är inget jättefan av recept utan tycker om att experimentera. Så, dagens middag blir en kinainspirerad kycklinggryta innehållande: kyckling, hönsbuljong, vatten, potatismjöl, morot, 4 klyftor vitlök (därav varningen!), gul lök, salt, hoisinsås, japansk soja, kinesisk soja och sambal oelek. Till detta serveras ris. Hälsosamt och bra med andra ord! Har fortfarande lite "ångest" över suovasrullen jag åt till middag då jag och Kristina körde städracet i går. Vi var så flitiga och fick så mycket gjort, svetten lackade då jag tog badrummet så jag förbrände nog den där rullen under kvällen.

Jag har i alla fall beslutat mig för att ta min vanliga resväska till Umeå. Ska ju ha med lite kläder för kursen (som kräver lite kroppsnära kläder samt kläder för utomhusaktiviteter) och så vill jag ha med laptopen och högtalarna som musikmaskin, kläder för tiden utöver kursen, necessär (med allt vad det innebär), några par skor för kursdagar och utöver det. Lika bra att ta den stora väskan m.a.o. Tänka sig, den väskan som jag säkert lär fylla för tre dagar i Umeå, räcker även för 3 veckor i USA. Hur kan det komma sig?!

Ett megagrattis till Bredåkrarna som vann även dagens match och har dominerat totalt! De har nu inte "bara" gått upp en division utan tagit hem hela "skiten" - utan poängräknande hit och dit. De har helt enkelt varit bäst!

I morgon kommer syster med familj och vänner hem från Cypern. Det känns bra. Har saknat henne, hon ska ju vara här.....i Sverige....i Boden...i Bredåker....

Nu ska jag hojta upp Daniel från källaren, det är dags för middag och film!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så gott det ser ut:)
Ögonlocken spelar ingen roll.
Hemligheten kallas mineralsmink;)
Har precis upptäckt det,och jag ångrar mig inte för en sekund.
Finns hur billiga som helst på Tradera=)

Deleine sa...

Åhhh lagad middag.. låter ljuvligt!! Vi har fyllt frysen med alla rester senaste tiden så vi äter uppvärmda rester och kommer så göra tills jag tömt frysen så jag kan frosta av den och fylla upp den med ny mat ;O) Denna frysrensning gör jag typ varannan månad när jag inte längre får in isen :P

Jodå maskerade var skitrolig... Tror jag kom hem vid 3 eller något liknande vilket är extremt sent för mig som gärna går i säng vid 21 =OP Vi hade i alla fall väldigt trevligt....

Madde sa...

Hejsan :) Såg att de va nåra stycken som kommit till min blogg härifrån.. tog mig 10min innan ja hitta sidan ja va länkad fr :D Hoppas ni får de kul här i USA.. fråga gärna om de e nåt du funderar över! / Madde