onsdag, oktober 29, 2008

Aurora Borealis


Säger godnatt nu! Har varit hos Agneta i kväll, lite uppdatering i kärlekslivet. Glada "nyheter" emottages tacksamt. Hon förtjänar så innerligt denna lycka, så jag njuter bara av att höra hennes berättelse och entusiasm.

Fick uppleva mitt första norrsken denna vinter på väg hem. Hade önskat att jag fått upp kameran för att föreviga det men det hann jag inte. Jag blir totalt hänförd av norrsken. Det är så mäktigt och vackert att tårna krullar sig. Finns det nåt vackrare naturfenomen? Jag tvivlar!

Jag har så starka minnen av norrskenet från barn/ungdomen, promenaderna hem från Gunilla sena kvällar/nätter, snön knarrar under fötterna, det är kallt och stjärnklart, utandningsluften blir till rök och norrskenet spelar över himlen. Den mörka skogen som omgärdar landsvägen mellan oss känns inte minsta skrämmande för att jag har totalt fokus på himlen och skådespelet som bjuds. Det är hänförande, tryggt och otroligt vackert. Jag önskar att alla fick uppleva denna syn någon gång i livet...

Nu kryper jag ner...natt natt!

Inga kommentarer: