tisdag, oktober 28, 2008

Filosofiska tankar och veckans planer

Det är underligt, under ett av helgens samtal tog jag upp detta med att jag som barn kunde ligga länge ute i snön och titta upp på himlen, speciellt då det var stjärnklart och fundera vad som fanns där bakom. Vad finns bortom det människan sett och dit hon rest? Hur långt sträcker sig egentligen vårt universum? Är det universum vi är medveten om egentligen bara en liten bubbla i en jättes flaska? Sånt där kan jag grubbla mig galen på. Fortfarande! Jag vill veta! Hur som helst så köpte jag den senaste "Illustrerad vetenskap" på Arlanda i går för att ha något att roa mig med under all väntan och vad tror ni fanns omskrivet i just det numret? Jo, just en artikel om universums storlek. jag tycker att det är anmärkningsvärt, det är sällan jag nämner det där för någon och dagen efter att jag gjort det köper jag en tidning som behandlar just det ämnet. Nåt svar fick jag inte direkt men intressant var det likväl.

Jag känner ingen brinnande entusiasm för detta just nu. Jag har inget speciellt att förtälja, i alla fall inget för detta forum. Så känns det i alla fall. Dagarna går och jag följer med. Snart har halva arbetsveckan gått. Jag och Pernilla har varit och tränat i kväll och middagen därefter bestod av svärfars köttbullar och makaroner. Resten av kvällen kommer att ägnas åt endera "burk" (läs TV:n eller datorn). Planerna för morgondagen är först jobb, sedan middag och så ska jag kila över till Agneta och "skvallra" lite. Hon har ju träffat kärleken så det är så spännande att höra hur det hela fortlöper. Torsdag är det jobb som vanligt och sedan hade jag och Pernilla tänkt träna igen, därefter måste jag hem och packa lite. Fredag är det kort dag på jobbet för de som önskar och jag kommer att ta ut flextid från lunch, bege mig ut för att äta lite lunch med Daniel och sedan åker vi + Pernilla och Ronny mot Piteå havsbad för "Stormen"-show, buffé och hotell. Nåt mer för helgen är inte planerat mer än ev. en promenad med Tove på söndag.

Nu ska jag förkovra mig lite på WWW...

Inga kommentarer: