måndag, oktober 20, 2008

Mätt & belåten!

Japp, det är precis vad jag är. Fick äntligen avnjuta sushi till middag igen. Lutar åt dito i morgon med. Undrar just vad de tänker när man ränner där stup i kvarten *s* Jag kanske borde ta bladet från munnen och säga åt dem att jag tycker att de gör fantastiskt god sushi. Varför ska det vara så svårt egentligen? Att prata och hylla sånt man tycker är bra och gillar med kompisar går bra men att ta sig för att säga det rakt i ansiktet till folk är inte lika lätt. Sånt kan ju faktiskt lysa upp någons dag. Är man rädd för att verka påflugen? Knäpp? Min syster är ju ganska "straight forward" och jag minns att hon gick fram och berömde en av sköterskorna på jobbet för att hon alltid var så piffig och fin i håret. Tänk vad nåt sånt kan göra. Vi borde verkligen bli bättre på att säga trevliga saker till varandra och våga uttrycka om vi tycker att nåt är bra - även om vi inte känner personen i fråga. Jag läste faktiskt en solskenshistoria om just detta i en blogg för några dagar sedan. Tänk att det finns härliga människor som faktiskt tar sig för att gå fram till andra och uttrycka sitt gillande. Mer av sånt - även från mig...

Förmiddagen var ju inte så himla rolig idag, det känns som om det bara strulat och jäklats på jobbet. Eftermiddagen var bättre...och bättre...och bättre. Så nu är jag glad igen! Misstänker dock att det kommer att bli en "strulig" vecka på jobbet med mycket att göra. Så ni kan tro att jag längtar efter fredag. Då är jag ledig och drar iväg härifrån för att bara ha det bra. Att det blir dödens tidig revelj må faktiskt vara...*s*

Nu ska jag se om TV har nåt att erbjuda i afton...

Inga kommentarer: