måndag, oktober 20, 2008

Vissa dagar alltså...

Dagen inleddes med ett irritationsmoment modell grande. Det där har jagat mig i månader och jag har gjort klart gånger 100 att jag inte har med saken att göra ändå vägrar det släppa mig. Folk ringer fortfarande mig. De besöker mig. Mailar och ber mig ta hansd om saken. Snart vet jag inte vad jag ska ta mig till för att bli av med ärendet! Det kommer i alla fall att bokas in ett möte nu för att klar- och tydliggöra för alla som tror att jag ska kunna göra nåt åt saken att så inte är fallet. Det är inte mitt bord! Jag varken får eller kan göra det som efterfrågas! Det hänvisas till att det är min arbetsgivare som har ansvaret, det kan hända men det är inte denna enhet och i synnerhet inte jag som har hand om det.

Därefter har dagen bara fortsatt i samma anda. Jag häpnar över de förfrågningar som dyker upp ibland och idag tycks allt ha samlat sig. Det ska bli riktigt skönt att få åka iväg om en stund och kliva ur det här ett tag. Hur kommer det sig egentligen att så mycket strunt kan ansamla sig på en och samma dag? Eller bottnar reaktionen bara i att toleransnivån och tålamodet är i botten?

Nåja...Fokus: sushi till middag! Fokus: sushimiddag tisdag också? Fokus: fredag och trevligt umgänge helgen lång!

Inga kommentarer: