tisdag, oktober 14, 2008

Oj!

Jisses så sent det blev nu...

Fick för mig att göra en formatering av datorn i kväll och med det följer ju en del jobb. Nu är det i alla fall gjort. Det känns underbart! Datorn är fräsch igen. Webläsarna fungerar som de ska och alla sidor ser schyssta ut igen. Antivirusprogrammet är installerat och uppdaterat. Andra småprogram är installerade och fungerar. Ska fixa med lite andra program och applikationer bara men det är inget som brinner i knutarna. Ska ta hem Apatch även på stationära, vill bli kvitt reklam och skit i Messenger. Dessutom har jag har lite foton, dokument och musik kvar att dra över men det behöver ju inte heller ske idag. Jag har lagt in de bloggar jag läser i Sage och importerat bokmärkena till Firefox. Jag har ju till och med fått MyPhoneExplorer att funka även på stationära. Toppen, toppen! Den enda missen är att jag fått med fel E-leg-fil så jag kommer inte in på internetbanken, så det måste jag med andra ord ringa om i morgon.

Ska ringa datafirman om min laptop i morgon också, de får repa den - trots att jag tycker att det är dyrt. Det blir inte billigare att göra det här i stan, ringde och kollade upp den saken idag. Jäkligt förargligt känns det men jag har nog lärt mig att vara vaksam med vätskor i glas på fot intill en laptop...

Fackmötet idag var dessvärre inget som gav nåt, jag tror att vi alla kände detsamma. Förhandlingarna sker på torsdag och innan dess ska vi ha fått in våra åsikter och tankar om de konsekvenser som en neddragning skulle innebär för såväl patienter som oss.

Nu ska jag ta mig ett glas iskallt vatten och sedan krypa ner i sängen. Ännu en fullspäckad dag väntar i morgon.

Inga kommentarer: