fredag, november 14, 2008

Fantastastiska universum

Som jag nämnt tidigare så är jag väldigt fascinerad av rymden, universum, stjärnor...

I dagens Aftonblad ser jag att forskare lyckats fotografera ett annat solsystem där planeterna liksom jorden cirkulerar i en bana runt en lyskraftig stjärna, kanske är vi äntligen ett steg närmare svaren på vad som finns långt där ute. Se bilden nedan...

På ämnet tänkte jag visa lite bilder från ett mail jag fick i veckan, det visar lite på vår litenhet här på jorden. Se hur jorden krymper och krymper i förhållande till andra stjärnor/planer.
Fascinerande som sagt!




Nu kliver jag ner på jorden en stund, fick skjuts av gulliga Kristina till jobbet idag så jag slapp släpa på väsken i snön. Tack gulle du! Nu väntar ett par timmars jobb innan jag pyser med buss mot Luleå. Nu blir det nog inte mer skrivet här denna vecka. Glöm inte bort att ha det bra - och beundra vår vackra måne!

Inga kommentarer: