torsdag, januari 22, 2009

Följetongen med mobilen


Nya bud!

Jag kommer att lämna in min mobil på en tredje reparation i eftermiddag, nu behöver jag ju inte skicka den med Daniel till Älvsbyn då vi numera har en Audio Video-återförsäljare på ELON här i stan. Sker det nåt nytt haveri efter detta så blir det nog till att yrka på reklamation. Daniel har funderat på en ny mobiltelefon en tid och har sagt att han är intresserad av att köpa denna och visst får han det när det är reparerad. Jag har ju inte användning för två stycken. Det är en fantastiskt fin mobil (när den fungerar), jag älskar knapparna, kameran, menyerna, displayen. Hade den inte gått sönder så hade jag absolut inte bytt ut den. Går den sönder igen så är det inte omöjligt att han får en helt ny mobiltelefon i stället. Det där andra servicekvittot är i alla fall ordnat och detta ska sparas i säkerhet, sker nåt med mobilen igen så ska alla papper vara i ordning.

Jag ska i alla fall tipsa Daniel om MyPhoneExplorer som är ett helt suveränt program, mycket bättre än Sony Ericssons egna program PC Suite. Genom att koppla ihop mobilen med datorn (och samtidigt få batteriet i mobilen laddat) kan man enkelt skriva och skicka SMS direkt från datorn, spara SMS som textfiler (det finns ju onekligen en del guldkorn att spara♥), föra över filer, redigera telefonboken och spara den om nåt skulle ske med den man har i mobilen (på så vis har man alltid en back-up) osv. Varma rekommendationer till alla som använder en Sony Ericsson-mobil!

Inga kommentarer: