lördag, januari 10, 2009

Lördag förmiddag

Sitter här med en riktig gourmetfrukost, en mjuk smörgås med parmaskinka och två havreknäcke med gravad lax och till det det glas mild juice. Idag är det riktigt varmt här i stan, 1 plusgrad bjuds vi på. Från två riktigt kalla dagar i veckan till en helg med plusgrader. Det är tvära kast.

När jag ätit upp mina smarriga smörgåsar ska jag borsta tänderna, sminka mig, få lite ordning på håret och klä mig sedan drar vi mot Luleå för lite ärenden. Som jag skrev i går skulle jag behöva hitta mig ett par nya vinterskor och innan vi åker hem måste jag förse mig ed röd chili och lite färsa kryddor och/eller limeblad. Jag har tagit upp en påse tigerräkor och har tankarna på thailändska smaker idag, en gryta med räkor, kokosmjölk, grön curry, chili, bambuskott och goda kryddor.

Önskar er en fin dag i "vårvärmen" och skänker ett par extra tankar åt a special someone som är helt belamrad med jobb.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: