måndag, mars 23, 2009

Fixar middag, fyller i kalendern och funderar

Japp, det är vad jag sysselsätter mig med nu. Middagen består av ugns-pommes, till det blir det grillkorv och rå lök. Enkelt, snabbt och gott. Min privata kalender har uppdaterats med en del från min jobbkalender, mer om det senare...

Utöver det så funderar jag - surprise, surprise...:) Har haft en del såna där tunga tankar i eftermiddag men tror att jag lyckats bryta den nedåtgående spiralen lite. Ett mega-OK på mina axlar är detta med sysselsättningsbiten. Det är fortfarande så mycket frågetcken kring saker och ting och det påverkar mig, såklart. Jag vill veta att något väntar mig (gärna vad också). Jag vill veta att jag har en försörjning helt enkelt. Det finns ett jobb jag tänkt söka och jag ska sätta mig och fila på min CV och mitt personliga brev till veckan och sedan ska jag skicka det till tre "korrekturläsare" för feedback. Nästa vecka är min lyckosamma tid på 1,5 sammanhängande år med 100%-anställning slut och jag återgår till min grundtjänst på 70%. Med andra ord mer ledig tid men mindre pengar! Jag har skickat schemaförslaget till chefen idag och tankarna går i banorna att jobba 4 dagar jämna veckor (ledig fredag) och 3 dagar ojämna (ledig onsdag och fredag). Jag tror att det kan vara ganska bra. Skönt med hela dagar istället för att hacka sönder det och ta 1,5 dag varje vecka.

Jag ska försöka nyttja den där extra lediga tiden till att verkligen fundera över detta med jobb/studier, scanna nätet och leta arbeten intressanta att söka. Om den biten ordnade sig skulle jag finna så mycket mer ro. Om det gick att bena upp ting lite mer, planlägga. Tyvärr lever vi inte i de bästa av tider för att leta nytt jobb därför håller jag dörren för studier öppen också.

Nu är det bäst att jag kollar till vad som sker där inne i köket. Ska ta en pling till Agneta också och höra om hon alls är hemma i kväll. Sedan får vi se vad humöret och orken säger efter middagen.

Inga kommentarer: