tisdag, april 21, 2009

Inne igen!


Vi råkade ut för en liten incident för en stund sedan. Har suttit på balkongen i godan ro, njutit av samtal, vin och den vackra och värmande kanariska kvällssolen. Hur som helst...när vi ska gå in, tror ni att vi låst oss ute. Det borde inte ens gå. Vi drog igen dörren för att undvika att få in flugor i lägenheten och det var tydligen vårt misstag. Efter att ha försökt slita upp balkongdörren som inte ville ge sig fanns det inget annat att göra än att ropa ut över området och försöka få kontakt. Turligt nog var hade en tjej tvärs över gården balkongdörren öppen och hörde oss. Hon tillkallade i sin tur hjälp - men inte kom han in heller då vi hade nyckeln kvar i låset. Det krävdes att han fick ta ut låskolven ur lägenhetsdörren för att ta sig in. Det hela tog inte speciellt lång tid men jag hann känna paniken komma krypande. Nu är vi i alla fall inne och ska lägga oss. Det är längesedan jag sov ordentligt men i natt ska jag minsann sova i en säng. Annars då? Det blåste ordentligt när vi landade och det var nästan lite obehagligt när planet gick mer. I Las Palmas duggregnade det när vi landade men när vi anlänt till Bahia Feliz var det klart och soligt. Vi har solat på såväl balkongen som på poolområdet och tagit det mycket lugnt. Lägenheten är mycket fin och funktionell och vi har balkongen i toppenlage med utsikt mot havet och sol hela dagen. Morgondagen tar vi som den kommer men jag tror att det blir till att utforska omgivningarna en del. Nu är klockan snart 22 lokal tid och det är dags att sova. Det behövs kan jag tala om. Natt natt från Gran Canaria!

1 kommentar:

Jill sa...

Hej!
Jag tycker att det var en mkt rolig historia ni varit med om...hahaha, lite spännande var det väl?
Puss och kram