söndag, april 19, 2009

Pustar ut!

I går kväll när jag skulle svara på mobilen så fick den något frispel och hängde sig. Det skedde bara en gång och släppte sedan men efter det tappade den min ringsignal ("Iris" - Goo Goo Dolls) och ersatte den med nån hemsk Sony Ericsson-signal. När Jeanette ringde i morse och jag påmindes om det gick jag in för att ändra tillbaka ringsignalen och döm av min förvåning när jag inte hittade min musik. Jag fick lite "bad vibes" och kollade även kameramappen och bildmappen och de var tomma. Hemska, grymma tanke! Underligt också med tanke på att jag faktiskt lkegat och tänkt att jag borde bränna mina dokument på laptopen, tror aldrig att jag gjort det och datorn är väl snart ett år. Många foton har jag ju bara på denna dator och inte på stationära. Måste skaffa skivor! Nåja, tillbaka till mobilen, jag startade i alla fall om den och det gjorde susen, alla mina filer var tillbaka. Jag hann få stora skälvan där ett tag...

Förresten, tror ni inte att jag somnade på soffan i går också. Skulle bara se en film klart men det gick ju som det gick. Jag väcktes av ett av Daniels favoritprogram ("Hemsökta hus") för att de skrek så förbaskat. Då var klockan 03:30. Gjorde mig bara snabbt redo för sängen och kröp ner där för de sista timmarna av sömn.

I dag är det 42 dagar sedan jag senast såg B men i morgon är det dags. Det ser jag fram emot. Mycket! Detta med avstånd och lite speciell jobbsituation är inte direkt det roligaste men vi riskerar ju inte att trötta ut oss på varandra i alla fall (försöker se det positivt *s*). Vill inte ens tänka på hur länge det dröjer till nästa gång sedan. När jag kommer hem är det ju en Valborgshelg som väntar, Daniel drar till M och jag hade velat vara med B - men det går ju inte. Vi har ju precis skiljts åt och jobb väntar. Sedan är det ju en ekonomisk fråga också, det är inte riktigt rimligt att flyga upp och ner och fram och tillbaka varje helg.

Suck! Mina bröst värker och magen känns så där misstänkt svullen idag, jag vet att den är på gång och hade tänkt köra igång med Primolut Nor i kväll men jag vågar helt enkelt inte vänta så jag tog första tabletten redan i morse. För jag vägrar dras med mens på min semester! Då vill jag kunna mysa, sola, bada och inte ständigt känna mig ofräsch och leta toaletter.

Nu ska jag betrakta vårvindarna ute och glädja mig åt att jag sitter inomhus med filt om benen och kan se en film. Jag tänkte se klart filmen som jag började se redan i början av veckan. Jag förstår inte varför jag dragit så på det för den är ju bra...

Inga kommentarer: