torsdag, juli 23, 2009

Tillbaka i byn

Ja jisses vilken gosig katt jag har här, Britt är alldeles till sig och gnuggar och gnider sig mot mina ben och fötter när jag sitter här. Hon inledde dock med att äta i säkert 45 minuter när jag fyllt hennes torrfoder, lite "blötmat" och vatten. Jag tror att hon känt sig lite ensam stackaren.

Jag har kickat igång en tvättmaskin och laddar för en dusch men har inlett med att justera lite överföringar på internetbanken inför lönen som trillar in i morgon samt kolla upp Luleåkalasbiljettpriser, nu väger jag mellan att köpa inträde enbart lördagen på plats (350 kr), alternativet är helgpass förköp (395 kr). Det är lätt att känna sig för snål för att betala 350 för en kväll i entrén när tvådagars går på 395 om man är ute i tid med inköpen och den möjligheten har jag ju. Då har man ju även möjligheten att gå in på området båda dagarna. Jag har mer eller mindre beslutat mig för det men måste invänta morgondagen och lön.

Vädret är bättre här än i Jokkmokk idag, där var det trista moln som täckte himlen medan det här bara är några lätta vita sommarmoln på en blå himmel och solsken.

1 kommentar:

Béatrice Karjalainen sa...

Välkommen hem till Boden.