måndag, augusti 24, 2009

Dags att sätta fart igen!

Under sommaren har jag legat av mig en del men nu börjar det vara dags. Till veckan tänkte jag börja ta itu med träningen igen. Min tanke är två pass (cykel och löpband) på jobbet och en promenad i det fria per vecka. Allt utöver det får anses vara en bonus. Till veckan tänkte jag förlägga mina lediga dagar till måndag och tisdag och en av de dagarna får det bli en promenad i byn och onsdagen är en bra dag att starta med maskinerna såvida det inte är några grupper i lokalen på jobbet. Utöver det fredagen. Det är ett skönt sätt att avsluta veckan.

Det gör så jäkla mycket att hålla i gång. Det är socialt, endorfinerna sprutar, tankarna skingras, man känner sig piggare och mer rakryggad, sömnen blir bättre och nåt kilo tenderar att rasa av...

Och allt det där skulle jag må bra av!

Inga kommentarer: