söndag, augusti 23, 2009

En tur till stan


Jag hade en tanke på att skicka filmerna med Jillan när hon åker till jobbet men fick beskedet när jag ringde och frågade att systemet själv registrerar försening om de lämnas in efter kl. 18 så det är bara att pallra sig ner. Nåja, det är inte hela världen. Ska passa på att posta det där brevet som jag har grunnat på en stund också och köpa bacon då detta inte fanns i frysen och jag tänkte laga baconpasta till middag. Söndagen har annars avlöpt så sakteliga, jag har tvättat och hängt två maskiner, dammsugit och dammtorkat min kammare och fått mig en skön dusch. Det känns som om detta har varit en rätt bra helg, det var kul att gå ut en sväng och få lite positiv input även om det fanns små irritationsmoment också så var det inget som fick ta över. Gårdagens filmfrossa var ljuvlig den med, det var tyst och stillsamt huset då syster jobbade, Max kom hem lite senare, Lina sov borta och Stig var på en av alla de fester som hölls i byn i går.

I morgon är det jobb igen sen är jag bortbjuden på middag hos fina Tove, där jag lär få mig en del vovve-gos också. På onsdag fyller älskade Jillan 32 och mamma 57. Så mycket mer är inte planerat för veckan så här långt i alla fall. Nu ärenden och sedan raka spåret åter till Bredis.

Inga kommentarer: