söndag, augusti 23, 2009

Söndag kväll

Dagen har tickat på och den har mest bestått av hushållspyssel, tvätt, plock, ärenden på stan, middagsstök, matlådefix och disk. Det känns gott att bidra :) Det är så lite i relation till att jag får bo här och plåga syster med mina funderingar, teorier, tankar och surr. Sen finns det ju en hel massa annat fint folk här i byn också. Det är ett bra ställe att vara på här och nu i min mellanfas på väg mot mitt mål. Det enda är att jag möjligtvis hade önskat var att avståndet till stan var ungefär hälften, eller kanske en tredjedel ;) Det blir extra påtagligt då man hyrt film och den ska tillbaka eller är bakis och sugen på sushi eller pizza t.ex. Fast egentligen ska jag inte ens klaga på det för här fungerar logistiken så bra, oftast ska nån till stan och man kan samköra ärenden.

Här är det förövrigt livat i holken, Max och Lina har en drös med kompisar (Linus, Paulina, Emma och Albin) här och de leker, bygger kojor, sparkar boll och håller låda. Snart börjar Bredåkers fotbollsmatch mot Råneå/Töre dit halva byn (räcker det? *s*) vallfärdar. Tjo och tjim som hörs över hela älvdalen med andra ord. Liv och rörelse. Engagemang! Heja, heja Bredåker!

Over and out!

Inga kommentarer: